• / Nyheter
  • / "Man är alltid ett beslut ifrån sin dröm"

"Man är alltid ett beslut ifrån sin dröm"

Parisa Mohammadi driver företaget Beauty BY Pari.

Pandemin fick Parisa Mohammadi att ta steget och följa sin dröm. Idag driver hon företaget Beauty BY Pari.

Hur kom det sig att du startade företag?
Pandemin har fått upp mina ögon för entreprenörskap. Jag har alltid drömt om att vara min egen chef och jobba med det jag älskar, pandemin fick mig att göra min dröm till verklighet. Sen jag var liten har jag haft ett stort intresse för skönhet, hudvård och smink. Under de mörka pandemi tiderna kände jag att jag behöver jobba med något som får mig att må bra och som jag tycker det är roligt. Jag lyssnade på mitt hjärta och mina känslor och följde det som jag gillade och kändes rätt för mig.

Vad var det svårast du har mött under tiden?
Det svåraste jag mött hittills var nog att lära mig grunderna om företagande, och hur man på bästa sig tar sig ur jobbiga situationer. Men det är något som jag kommer att bli bättre på med tiden, bara man har tålamod och lär sig av sina misstag.

Vem har hjälpt dig att starta företag?
Helt ärligt jag har inte haft någon som hjälpte mig när jag startade, utan jag läste mycket om företagande innan och försökte komma igång på egen hand.

Vad skulle du tipsa kvinnorna som vill starta företag men är lite osäker?
Att våga tro på sig själva. Man är alltid ett beslut ifrån sin dröm och den enda personen som sätter gränser på hur långt man faktiskt kan komma är en själv. Jag skulle säga till alla kvinnor som går i tankar om att starta eget, att samla på er så mycket kunskap ni kan och våga komma ut från er comfortzon, det är inte så läskigt som man tror att det är.

Nasteho Mohammed